Cuma, Eylül 30, 2005

Faydalı Şeylerin Evrimi


Bugün Farketing bloğunda bir yazıya rastladım ve aklıma sizlere "Evolution of Useful Things" adlı kitaptan bahsetmek geldi. Farketing'deki yazıda, Gilette'in 4 bıçaklıdan sonra, şimdi 5 bıçaklı traş makinelerini de piyasaya duyurduğu konusunda bir yazı vardı (orjinal haber için tıklayın). Ben de Farketing bloguna bu konuda aşağıdaki gibi bir yorum bıraktım:

Bu ne zaman olacak diye bekliyordum, sonunda oldu :-) Bu durum bence Gilette'in pazarlama konusunda tıkandığını, katma değer yaratamadığını gösteriyor. Zaten Gilette'in bir reklamı vardı ona da çok gülerdim, 3 bıçaklı makinelerinin kırmızı rengini çıkartmışlar, bununla ve "süper spor" reklamlarla satış arttırmaya çalışıyorlardı.

Bir ürünün gelişimi içinde bu tip denemeler yaşanıyor ve sonra en optimal çözüme geri dönülüyor. Kullanım pratikliğini bozması ve getirdiği faydanın minimal olması açısından, ben 5 bıçaklı makinelerin tutulacağını zannetmiyorum. Optimal çözüm 3 veya 4 bıçaklılar gibi geliyor.

Bu konuda size Henry Petroski'nin "Evolution of Useful Things" kitabını öneririm. Özellikle çatalın gelişimi çok enteresan. İlk çatallar 2 çatallıymış. Sonra 3, 4, 5, 6 ve 7 çatala ulaşmışlar. En sonunda 7 çatala sahip bir tasarımın, ete batırılmasındaki zorluktan dolayı 3 veya 4 çatallı tasarıma geri dönülmüş. Gilette'in de aynı akibeti olacak gibi geliyor bana :-)

Kısacası, eğer günlük hayatta kullandığımız başka eşyaların da tarihi gelişimini merak ediyorsanız, bu kitabı okumanızı öneriririm. Amazon'dan sipariş için tıklayın.

Tag:

3 yorum:

Adsız dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
özgür alaz dedi ki...

Çatal örneği gerçekten ilginçmiş

Yasemin Kumcuoğlu dedi ki...

halklailiskiler.com'da yer alan haberimi gönderiyorum.

İşe yarar bir şey.
Bu gün Kadıköy de bir alışveriş merkezindeki anahtarcıda harika birşey gördüm. Adamlar zippo çakmak büyüklüğünde bir kutunun içine 4 anahtar sığdırmışlar. Kutunun üzerinde renkli düğmeler var. Düğmelerden birini parmağınla ittiriyorsun, anahtar dışarı çıkıyor. Son derece pratik ve kullanışlı, hele benim gibi anahtarlarla başı dertte olan biri için. Anahtarcının dediğine göre bu aleti bulan bir Türkmüş ve yaptıktan 3 ay sonra trafik kazasında ölmüş. Herhalde cennette falandır şimdi. Beni bu dertten kurtardı çünkü.

Hakkımda

Fotoğrafım
İstanbul Teknik Üniversitesi, İşletme Mühendisliği bölümünden 1989 yılında mezun oldum. Sırası ile PEG A.Ş., Alboy A.Ş., Superonline A.Ş, Turk Nokta Net Ltd. Şti. (Turk.Net), Doğan Online (E-kolay) ve İksir A.Ş. (İxir) ve DorukNet'te farklı pazarlama yöneticiliği pozisyonlarında görev yaptım. Şu anda, Markethink markası altında bağımsız pazarlama yönetim ve danışmanlığı servisleri konusunda çalışmaktayım. Bana ulaşmak isterseniz, oner.serdar@gmail.com adresini kullanabilirsiniz.