Perşembe, Eylül 15, 2005

Kendi Alanında Bir Pazar Lideri: Polar


Sağlıklı Yaşam başlıklı yazımda bahsettiğim Polar markalı kalp monitörü ve üretici şirketinden size biraz bahsetmek istiyorum. Polar, aslında sporla uğraşan bir çok kişinin genellikle bildiği bir markadır ve kalp monitörleri alanında pazar lideridir. Polar'ın bu alanda pazar lideri olmasında ürettiği ürünlerin, kalitesi, güvenilirliği ve fonksiyonel olmasının çok büyük faydası var. Ama benim, bunun yanında tespit ettiğim bir özellik daha var ki, bu Polar'ı rakipsiz kılıyor.

Bütünleşik Pazarlama Yaklaşımı
Polar'ı bence benzer ürünlerden ayıran en önemli özelliği, bütünleşik bir pazarlamayı çok iyi şekilde kullanmasından geçiyor. Herhangi bir Polar kalp monitörü aldığınızda, aslında sadece çok iyi üretilmiş bir ürün değil, aynı zamanda, size sağlıklı yaşam ve spor çabalarınızda sürekli eşlik edecek bir cihaz ve servisler silsilesi alıyorsunuz. Polar'ın bunu gerçekleştirirken kullandığı en önemli aracı da kendi web sitesi. Bu siteden, kendi ilgi alanınıza göre (sağlıklı yaşam, koşu, bisiklet, kilo verme, profesyonel takımlar v.b) bir alt siteye üye olarak, neler yapmanız gerektiğini öğrenebiliyor ve çalışmalarınızı kayıtlarını tutabiliyorsunuz. Sahip olduğunuz ürünün modeli ve seri numarasını girdiğinizde, sizin ürününüz için özelleştirilmiş bir web sitesi ile karşılaşıyorsunuz. Yani, o ürünle yapabileceğiniz sporlara göre, size bir içerik sunuluyor.

Mesela ben daha çok koşu ile ilgileniyorum ve bu konuyla ilgili bir ürüne sahibim, dolayısı ile http://www.polarrunningcoach.com/ sitesine üye oldum. Bu sitede yapabildiklerim;

Öğrenme: Öncelikle, yapmak istediğiniz spor dalı ile ilgili nelere dikkat etmeniz gerektiğini, detaylı şekilde öğrenebiliyorsunuz.
Planlama: Sizin kalbinize ve yapmak istediğiniz spora özel olarak, gerekli yoğunluktaki spor programlarını hazırlayıp, egzersiz bilgilerinizi saklayabiliyorsunuz.
Gelişiminizi görme: Egzersiz kayıtlarınıza göre, web sitesi performansınızın ne yönde değiştiğini anlamanızı sağlayacak araçlar içeriyor.

Yukarıdaki bilgiler ile, yaptığınız sporu ve kendi performansınızı çok daha iyi anlayıp, çok daha iyi motive olabiliyorsunuz.

Ürünün Kullanımını Sağlamak, Faydayı En Üst Düzeye Çıkarmak
Polar'ın buradaki çok akıllı stratejisi, ürünü size sattıktan sonra, sizinle irtibatı kesmeyip, size bir şekilde ürünü kullandırtmak ve markanın bağımlısı haline getirmek. Yani, birçok markanın yaptığı gibi, satıştan sonra sizi unutmuyorlar. Aksine, o ürünün neredeyse her fonksiyonunu kullanmanız için ellerinden geleni yapıyorlar.

Açıkçası, ben bu markaya hayran kaldım. Benim kullandığım model s210. Aslında, aldığım zaman acaba bu özelliklerin hepsi bana lazım olur mu demiştim, ama şimdi bakıyorum da, aslında bir-iki üst modeli de alabilirmişim :-)

Umarım, birçok şirket, ürünlerinin kullanımını ve faydasını arttırmak için buna benzer yolları uygulamayı daha çok akıllarına getirirler. Çok daha yüksek ücret ödeyerek satın aldığım otomobilim ile ilgili, buna benzer hiçbir özelleştirilmiş servis alamamak, Polar ile karşılaştırıldığında bana çok komik ve acı geliyor.

Şirketin web sitesi: http://www.polar.fi/
Türkiye'de Polar ürünlerini bulabileceğiniz bir adres: http://www.finspor.com/

Hiç yorum yok:

Hakkımda

Fotoğrafım
İstanbul Teknik Üniversitesi, İşletme Mühendisliği bölümünden 1989 yılında mezun oldum. Sırası ile PEG A.Ş., Alboy A.Ş., Superonline A.Ş, Turk Nokta Net Ltd. Şti. (Turk.Net), Doğan Online (E-kolay) ve İksir A.Ş. (İxir) ve DorukNet'te farklı pazarlama yöneticiliği pozisyonlarında görev yaptım. Şu anda, Markethink markası altında bağımsız pazarlama yönetim ve danışmanlığı servisleri konusunda çalışmaktayım. Bana ulaşmak isterseniz, oner.serdar@gmail.com adresini kullanabilirsiniz.