Cuma, Eylül 09, 2005

Nestle.com.tr

Nestle.com.tr'yi bir süre önce herhangi bir Nestle ürünü ile ilgili olarak bilgi aramak için ziyaret etmiştim. Ancak, ne yazık ki, istediğim bilgilere çok zor ulaşmış ve sitede bunun neden bu kadar zor hale getirildiğini merak etmiştim. Üşenmeyip size sitenin ana navigasyonunda neler olduğunu sıralayayım isterseniz:
  • 139 yaşında bir dünya lideri
  • Good Food, Good Life
  • Hepimiz Nestlé ile büyüdük
  • Her yaşa, her ana bir Nestlé
  • Türkiye'nin geleceği için
  • Nestlé Benimle
  • Nestlé Mutfağı'ndan tarifler
  • Nestlé ailesine katılın
  • Profesyonel Çözüm Ortağınız
  • Sağlıklı besleniyorum, iyi yaşıyorum
  • Bize Ulaşın
  • Basın Odası
  • Site Haritası
Evet işte böyle. Aslında bu bölümlerin çoğu gerekli bölümler. Ancak asıl problem şu ki, genellikle en hızlı ulaşılması gereken "Ürünlerimiz" veya "Markalarımız" başlığına rastlıyamıyorsunuz. İlk başta herhalde "Good Food, Good Life" altında ürün gruplarını yerleştirdiler demiştim, ancak ürünler orada yoktu. En sonunda, "Her Yaşa, Her Ana Bir Nestle" başlığının altında, ana ürün gruplarını buldum.

Anlaşılır dil lütfen!
Başarılı bir web sitesinin ana kurallarından biri de, herkesin kolay anlayabileceği bir dil ile navigasyonun yapılandırılmasıdır. Nestle'de ise, bir takım sloganlar ile bu yapılmaya çalışılmış. Reklamcı olarak işe yaklaşırsanız, hoş olarak algılanabilecek bu durum, ne yazık ki, web dünyasında pek itibar görmüyor, çünkü burası bir dergideki ilan sayfanız değil, ziyaretçiler sabırsız, bir an önce söyleyeceğinizi söylemeniz lazım.

Hatalı navigasyon yerleşimi!
Başka bir hatalı yaklaşım da, navigasyonun yerleşimi ile ilgili. Navigasyon bölümü, daha önce hemen hemen hiçbir web sitesinde rastlayamayacağınız bir şekilde altta yer alıyor. Ziyaretçilere çok fazla eziyet etmek istiyorsanız, güzel bir yaklaşım :-) Web dünyasında genellikle yerleşmiş olan yapı, navigasyonun, sayfanın üst ve/veya sol bölümünde yer almasıdır. Kullanıcılar da, alıştıkları bu yerleşimi her sayfada ararlar. Ekzantrik olma veya estetik kaygılarla, navigasyonun alt bölüme yerleştirilmesi büyük bir hatadır. Bu aslında bir otomobilde, direksiyonun arabanın öününe değil de, arka tarafına yerleştirilmesi gibi bir şey. Sitenin alt bölümüne, ancak ikincil öncelikli bağlantıları yerleştirmeniz kabul edilebilir bir yaklaşımdır. Veya, üstte yer alan navigasyonu, alta da yerleştirirsiniz ki, kullanıcının işi kolaylaşsın.

Sitede daha başka problemler de var ama, onlara değinmek, bu ana problemler yanında şu anda çok da gerekli değil bence.

Daha sonra merak ettim ve acaba nestle.com'da da durum böyle mi diye bir bakayım dedim. Ve gördüm ki, nestle.com, navigasyon ve başlıklar açısından düzgün gerçekleştirilmiş bir site.

Nestle.com.tr sitesi, dünyanın en büyük yiyecek üreticilerinden birine yakışmıyor. Sanki, mecburiyetten yapılmış, yasak savmak için ajansa havale edilmiş bir iş gibi gözüküyor.

Nestle Türkiye'ye önerim, en azından, Nestle.com'daki yapıyı, nestle.com.tr'de de aynen uygulamalarıdır.

Hiç yorum yok:

Hakkımda

Fotoğrafım
İstanbul Teknik Üniversitesi, İşletme Mühendisliği bölümünden 1989 yılında mezun oldum. Sırası ile PEG A.Ş., Alboy A.Ş., Superonline A.Ş, Turk Nokta Net Ltd. Şti. (Turk.Net), Doğan Online (E-kolay) ve İksir A.Ş. (İxir) ve DorukNet'te farklı pazarlama yöneticiliği pozisyonlarında görev yaptım. Şu anda, Markethink markası altında bağımsız pazarlama yönetim ve danışmanlığı servisleri konusunda çalışmaktayım. Bana ulaşmak isterseniz, oner.serdar@gmail.com adresini kullanabilirsiniz.