Perşembe, Ekim 27, 2005

Başarılı Bir Web Stratejisi: GNC


ABD'li vitamin ve besin destekleri pazarlama şirketi olan GNC, bana göre web'in olanaklarını, pazarlama alanında çok güzel kullanan bir kurum. Ürünlerini sadece birer vitamin v.b. olarak konumlandırmayan ve ürünleri ile birlikte, yaşam tarzı pazarlayan bir şirket GNC.

Farklı amaçlara yönelik, farklı web siteleri
GNC, genel web sitesi olan gnc.com'un dışında, farklı müşteri gruplarının ihtiyaçlarına yönelik olarak, farklı web siteleri ile çözümler sunuyor.

gncproperformance.com: Vücut geliştirmecilere yönelik
fitnessplanner.gnc.com: Sağlıklı yaşam için spor yapanların, aktivite planlamasına yönelik
gnctotallean.com: Düşük yağlı, ancak besin değeri yüksek beslenme amaçlı "Total Lean" markalı ürünlere ait
www.heartadvance.com: Kalp sağlığı ile ilgili ürünler ve yaşam tarzı bilgileri
diabeticnutritionplan.com: Diabetiklere yönelik ürünler ve yaşam tarzı bilgileri
gncgear.com: Sağlıklı yaşamı destekleyecek, fitness, spor v.b. ürünlerinin pazarlandığı bir site

İhtiyaca Yönelik Değil, İhtiyaç Yaratan bir Pazarlama
GNC, uzun vadeli olarak müşteri kazanmanın, sadece kutuda bir ürünü satmaktan ibaret olmadığını ve sadece kutudaki ürünün pazarlanmasının zor olduğunu kavramış bir kurum. GNC, çok fazla rekabetin olduğu ve ABD'de neredeyse harcıalem duruma gelmiş vitamin ve besin destekleri alanında, fark yaratabilmek için, öncelikle potansiyel müşteri gruplarını bilgilendirme ve talep oluşturma yoluna gitmekte.

GNC, birçok mucize vaat eden vitamin satıcısı şirketten farklı olarak, ürünlerinin başarısını sağlamak için, müşterilerinin gerçekten de sağlıklı yaşam ilkelerini uygulamasını sağlamaya çalışıyor. Böylece, kullanılan ürünler aynı bile olsa, müşterinin aldığı sonuçlar farklı oluyor ve uzun vadede müşteriler GNC markasına bağlanıyorlar.

Yükselen Kar Marjı ve Fiyatlar
GNC bu yaklaşımının ödülünü, müşterilere daha yüksek fiyat ve kar marjı ile ürün satabilerek, üstelik bu müşterileri çok daha uzun süre kendisine bağlayarak almakta.

GNC'nin Türkiye için hazırladığı bir web sitesi de var (gnc.com.tr), ancak bu site şimdilik ABD siteleri gibi kapsamlı olmak yerine, temel ürün tanıtımı fonksiyonunu yerine getiriyor. Pazar büyüklüğünü dikkate aldığınızda, çok da garip bir durum değil.

Siteleri incelerseniz, daha iyi fikir sahibi olabilirsiniz. GNC'nin genel sitesine www.gnc.com adresinden, diğer özelleştirilmiş sitelere ise, yukarıda verdiğim linklerden ulaşabilirsiniz.

Aynı yaklaşımı uygulayan Polar ile ilgili yazımı da daha önce okumadıysanız, okumanızı öneririm: Kendi alanında bir pazar lideri: Polar

Tag: , , , , , , ,, ,

1 yorum:

prof.dr.bilgin dedi ki...

GNC firması ve birçok yabancı firma kimi ürünlerinde çok başarılı, ancak ülkemizde anlaşmalı üretim yeri olmadığından iki kat fiyatı var, insanımızın sağlığını düşünerek buna devlet desteğiyle girişimde bulunulması gerekiyor, hem ülkemiz gıda cenneti, ancak şu unutulmasın, buna rağmen yararlanılamayabiliyor.

Hakkımda

Fotoğrafım
İstanbul Teknik Üniversitesi, İşletme Mühendisliği bölümünden 1989 yılında mezun oldum. Sırası ile PEG A.Ş., Alboy A.Ş., Superonline A.Ş, Turk Nokta Net Ltd. Şti. (Turk.Net), Doğan Online (E-kolay) ve İksir A.Ş. (İxir) ve DorukNet'te farklı pazarlama yöneticiliği pozisyonlarında görev yaptım. Şu anda, Markethink markası altında bağımsız pazarlama yönetim ve danışmanlığı servisleri konusunda çalışmaktayım. Bana ulaşmak isterseniz, oner.serdar@gmail.com adresini kullanabilirsiniz.