Perşembe, Ekim 06, 2005

Başarılı Sloganlar

Çok beğendiğim iki slogan ile ilgili birşeyler yazayım dedim.

Nike, Just Do It!

You Can, Canon!


Nike'ın sloganı herkesin aklına ilk gelen sloganlardan biridir herhalde. Canon'un sloganı ise, sanırım daha az dikkat çekti ama, bence hedef kitlesi için o da çok değerli bir mesaj veriyor. Bu iki sloganın da gücü, kendilerini tarif etmeyip, aksine müşterilerini harekete geçirmeyi hedeflemelerinde yatıyor. Yani, müşterisini ateşleyen sloganlar, kullanım değerini tarif ediyorlar. Zaten, müşterinin duygularını harekete geçiremeyen hiçbir slogan veya reklamın bu dönemde başarılı olabileceğini düşünmüyorum (Aşırı duygusal reklamları bu sözümün dışında tutun lütfen, onlar sadece komik olabiliyorlar :-)). Müşteriler günümüzde o kadar çok direkt mesaj ile bombardımana tutuluyorlar ki, artık direkt mesajları dikkate almıyorlar.

Nike'ın bir dönem yaptığı "When do you run lately, just for yourself?" temalı bir reklamı vardı. Yayınlandığı dönemde yoğun bir "jogging" modası olmakla beraber, kim ne için koştuğunu pek de bilmiyordu. Herkes daha sağlıklı olacağını düşündüğü için v.b. seeplerle "jogging" yapıyordu. Beni bu reklam çok etkilemişti, çünkü yine markanın sadece kullanıcısı ile paylaştığı bir değeri ifade ediyordu. Ne için koştuğun önemli değildi, sadece kendin için koşuyor olman yeterliydi.

Canon'un ezeli rakibi olan Nikon'un eski sloganını da ben çok severdim: "We Take the World's Greatest Pictures". Buradaki "we"nin, herhalde "nikon ve kullanıcısının" oluşturduğu bir "we" olduğunu söylemeye gerek yok. Ama, bunun da ötesinde, "we", Nikon kullanan bütün fotoğrafçıları da kapsamakta. Yani, bir taşla, iki kuş. Çok güçlü bir slogan. Nikon'un şimdi kullanmaya başladığı "At the Heart of the Image" sloganınıysa, nedense o kadar sevmedim.

İyi Slogan İçin, İyi Ürün Gerekir
Tabii ki, bu kadar güçlü sloganları kullanabilmek için, markanın kendisinin de bazı özelliklere sahip olması gerekiyor. Çok iddialı sloganların, aynı derecede iddialı ürünler ile desteklenmemeleri durumunda, işe yaraması çok zor. "İyi reklam, kötü ürünü batırır" diye bir söz vardır ya, burada da aynı kural geçerli: sloganınızın yarattığı beklentiyi karşılayamayan bir ürününüz var ise, o ürünü satın alan müşteriye de "elveda" diyebilirsiniz.

Tag: , ,

4 yorum:

Ayhand dedi ki...

çok sıkıştım ya... acil bir slogana ihtiyacım var... Şurda bir beyin fırtınası yaratın da etkileyici slogan ortaya çıksın. Slogan şunun için... Hız+ teknoloji+ hizmet unsurlarını ilke edinmiş bir kargı firması için... bye..

Adsız dedi ki...

hizmetimiz dilbilgimiz kadar kotu degildir.

kargi ne demek kardesim?????

SloganManiac dedi ki...

Slogan hakkında bilgi edinmek için bu siteyi inceleyin.

Güçlü bir slogan başarının parmak izidir.

Doğru Slogan Doğru Yerde

http://www.sloganmaniac.com/

Marka Tescil Ofisi dedi ki...

Markalar ve Sloganları adlı http://www.markatescilofisi.com/markalar-ve-sloganlari/ sayfada ünlü markaları ve sloganlarını bulabilirsiniz.

Hakkımda

Fotoğrafım
İstanbul Teknik Üniversitesi, İşletme Mühendisliği bölümünden 1989 yılında mezun oldum. Sırası ile PEG A.Ş., Alboy A.Ş., Superonline A.Ş, Turk Nokta Net Ltd. Şti. (Turk.Net), Doğan Online (E-kolay) ve İksir A.Ş. (İxir) ve DorukNet'te farklı pazarlama yöneticiliği pozisyonlarında görev yaptım. Şu anda, Markethink markası altında bağımsız pazarlama yönetim ve danışmanlığı servisleri konusunda çalışmaktayım. Bana ulaşmak isterseniz, oner.serdar@gmail.com adresini kullanabilirsiniz.