Pazartesi, Ekim 10, 2005

Şimdi kısa bir ara!

Siz televizyonda bu sözü duyduğunuzda ne yapıyorsunuz. Ben hemen zap'lıyorum. Sanırım çoğunuz da aynı şeyi yapıyorsunuzdur. Bizim TV kanallarımızın çoğu henüz bu izleyici davranışını çözememişler. Bunu çözmüş olan birkaç kanal var tabii. Onlar, "kısa ara", "reklam" v.b. lafını etmeden, önce kanal ile ilgili bir program tanıtımına, sonra da çaktırmadan reklam kuşağına yumuşakca geçiyorlar. Bu çok daha etkili bir strateji. "Şimdi reklamlar" demek, seyirciye "haydi kanal değiştir" demekle aslında aynı kapıya çıkıyor.

Çok basit değil mi? Ama bunu görmek için, kendini müşteri (burada izleyici) yerine koymak gerekiyor. İnsan psikolojisinden anlamak gerekiyor. Yayıncılık, artık bir bilim haline geldi. "Rating"iniz ne kadar yüksek olursa olsun, eğer reklam kuşağında izleyici sizi terk ediyorsa, yapılan reklam da boşa gitmiş oluyor.

Tag: , , ,

1 yorum:

Ejdreha Zamanı dedi ki...

Serdar bey, sizi yeni keşfettim. Yeni pazarlamacılarla tanışmak güzel.

Hakkımda

Fotoğrafım
İstanbul Teknik Üniversitesi, İşletme Mühendisliği bölümünden 1989 yılında mezun oldum. Sırası ile PEG A.Ş., Alboy A.Ş., Superonline A.Ş, Turk Nokta Net Ltd. Şti. (Turk.Net), Doğan Online (E-kolay) ve İksir A.Ş. (İxir) ve DorukNet'te farklı pazarlama yöneticiliği pozisyonlarında görev yaptım. Şu anda, Markethink markası altında bağımsız pazarlama yönetim ve danışmanlığı servisleri konusunda çalışmaktayım. Bana ulaşmak isterseniz, oner.serdar@gmail.com adresini kullanabilirsiniz.