Cuma, Kasım 18, 2005

Citroen ve İpek Mobilya Reklamı

Citroen'in yakında yayına giren reklamı hoşuma gitmişti. Hani aile bireylerinin hayatlarındaki objeleri elleri ile bir vuruşta döndürerek yeni objelerle değiştirdikleri reklam filminden bahsediyorum. En sonunda da, eskimiş bir araba, yepyeni bir Citroen'e dönüşüyordu. Geçen gün İpek mobilyanın reklamını görünce çok şaşırdım, çünkü reklam fikri Citroen ile tamamen aynıydı, buradaki obje tabii ki mobilya/yatak v.b. olmuştu.

"Yeni bir reklam fikri bulmak bu kadar zor mu?"diye düşündüm kendi kendime. Yoksa bu bir rastlantı mı?

Bir ara da Nestle Crunch ile Eti Crax arasında böyle bir benzerlik olmuştu hatırlarsanız.

Konuyla ilgili bilgisi olanlar yorum yaparsa sevinirim.

Tag: , , ,

3 yorum:

metin dedi ki...

İyi yakalamışsınız doğrusu. Ancak bu tür benzerlikler reklam dünyasında sıkça rastlanılan bir durum. Doğrusu aynı anda olanına daha önceden rastlamamıştım.

Bu aralar aynı konuda, Avis – Atlas Jet reklamı hakkında dergi sayfalarına taşınan sıkı bir tartışma var. Detaylı bilgi Reklam Yazarlarının Ortak Defteri blogunda var.

Bu işin diğer örnekleri ile ilgili eski blogumda yazdığım bir yazı var. Bağlantı verilen Fransız sitesi şu anda kapanmış ama çok ilginç esinlenme (!) örnekleri vardı.

Bu eylemi, reklamcıların çoğunluğu esinlenme dese de, düpedüz fikir hırsızlığı olarak adlandırıyorum. Ve merak ediyorum acaba bu işlerde patent ve/veya telif hakları yokmudur diye.

onur yuksel dedi ki...

yahoo reklam yazıları grubunda da tartışıldı , sonuç olara ortaya yine avis/atlas jet reklamı gibi bi durum çıktı. www.coloribus.com yığınlarca örnek var reklamda esinlenmek adına.internet dünyasının bilgi genişliğini düşünerek diyebilirim ki; yaratıcılık değil biz deki, önce kim görürse onun olur mantığı. Sonra orası burasıyla oynanıp piyasaya yeniden sunma. Etik midir? Ahlaki midir? tartışılır. Ama ben böyle durumlarla karşılaştığımda biraz da olsa anlıyorum, Türk reklamcılığının niye her uluslararası yarışmaya giderken manşet manşet gazete reklamı, internet reklamı yapıp, sonra sessiz sedasız geri döndüklerini.

missadd dedi ki...

Bahsettiğiniz Citroen reklamından aylarca önce ben de MTV ve diğer müzik kanallarında bir video klip görmüştüm. Malasef şuan adını hatırlayamıyorum şarkıcının ama Eminem'e çok benziyordu tipi. Ve klibinde aynı Citroen ve İpek mobilyada ki gibi evin içinde eşyalar adamın bir vuruşuyla ters yüz oluyordu.Hatta kız arkadaşları bile değişiyordu.Klip olduğu için müzikle birlikte izlemesi oldukça zevkli gelmişti bana..Fikri çok beğenmiştim. Ama citroeni görünce üstüne İpek mobilya da eklenince bu markaların o klibi taklit ettilerini düşünmeden edemedim doğrusu.
Sevgili Serdar Öner sayenizde şimdi de aklıma acaba klip bir yerden bu fikri araklamış mıdır sorusu gelmiyor değil!

Hakkımda

Fotoğrafım
İstanbul Teknik Üniversitesi, İşletme Mühendisliği bölümünden 1989 yılında mezun oldum. Sırası ile PEG A.Ş., Alboy A.Ş., Superonline A.Ş, Turk Nokta Net Ltd. Şti. (Turk.Net), Doğan Online (E-kolay) ve İksir A.Ş. (İxir) ve DorukNet'te farklı pazarlama yöneticiliği pozisyonlarında görev yaptım. Şu anda, Markethink markası altında bağımsız pazarlama yönetim ve danışmanlığı servisleri konusunda çalışmaktayım. Bana ulaşmak isterseniz, oner.serdar@gmail.com adresini kullanabilirsiniz.