Çarşamba, Kasım 23, 2005

IKEA Pazarlama Araçları


Müşterileri, IKEA'nın mağazalarında tüketicilerinin işini nasıl kolaylaştırdığını bilirler. Alışveriş yapmak yaratılan ortamın çok doğal bir sonucudur. Çünkü herşey sizin en rahat şekilde alışverişinizi gerçekleştirmenizi sağlayacak şekilde tasarlanmıştır. Hiçbir şeyin sizin alışveriş zevkinizi bozmasına izin verilmez.

IKEA son dönemde bunlara ilave olarak, online araçlarla da müşterilerinin işini mümkün olduğunca kolaylaştımaya çalışıyor. Bunlardan benim çok beğendiğim ikisinden size bahsetmek istiyorum bu yazımda.

IKEA Office Planner
IKEA'nin İngiltere sitesi olan www.ikea.co.uk'dan indirebileceğiniz bu program ile, IKEA ürünlerinden oluşan bir ofisi planlayabiliyorsunuz. Kullanabileceğiniz ürün çeşitleri ve hepsinin fiyatları programda yer almakta ve yaptığınız tasarımın toplam maliyetini anında öğrenip, malzeme listesi çıktısı alabiliyorsunuz. Üstelik ofisinizin görüntüsünü 3 boyutlu olarak da görüntüleyebiliyorsunuz. Kullanması gerçekten çok kolay.

IKEA Pax Planner Tool
Bu ürün ise, online olarak kullanılan bir program, yani indirme yapmanıza gerek kalmıyor. Program ile, IKEA'nın PAX serisi gardıroplarını dilediğiniz şekilde tasarlayıp, görmeniz ve maliyet çıkartmanız mümkün. Aynı Office Planner'da olduğu gibi, malzeme listesi çıktısı da alabiliyorsunuz. Bu ürün benim IKEA mağazalarını ziyaretimde ihtiyaç hissettiğim bir araçtı. Çünkü mağazada yüzlerce çeşit parça arasından hangisini seçeceğinizi şaşırıp, biraz aptallaşmış olarak mağazadan çıkabiliyorsunuz :-) Demek ki, IKEA da bu durumu farketmiş ki, benim gibi zorluk çeken müşterilere kolaylık sağlamaya çalışmış.


Satış arttırmanın en kolay yolu, müşterinin işini kolaylaştırmak!
Birçok perakendeci bunu henüz anlayamamış olsa da, satınalma esnasında tüketicilerin işini mümkün olduğunca kolaylaştırmak, satışınızı arttırmanın en kolay yolu. İyi bir mağaza yerleşimi, okunması ve bulunması kolay fiyat etiketleri, kategorize edilmiş ürünler, temiz bir tuvalet ve başınızda dikilmeyen satış elemanları gibi özellikler çok basit gözükse de, çoğu durumda bulamadığımız özellikler. IKEA bunu çok iyi başarmasının yanında, müşteriler daha mağazaya gelmeden kararlarını verebilsinler diye geliştirdiği bu araçlar ile çok başarılı bir pazarlama uygulaması gerçekleştiriyor. Henüz İngilizce olarak bulunabilen bu araçların, kısa süre içerisinde ülkemiz için yerelleştirilmiş versiyonlarının da sunulacağını tahmin ve ümit ediyorum.

Bravo IKEA.

Tag: , , , ,

6 yorum:

Mehmet Doğan dedi ki...

Serdar Bey,

IKEA'nin Pax Planner'ini begendiginize sevindim cunku ben ve diger 6 iki kisilik kullanilabilirlik takimi, IKEA'nin lider kullanilabilirlik danismani Rolf Molich ile birlikte "karsilastirmali kullanilabilirlik teknigi" ile bu uygulamanin son kullaniciya en iyi sekilde sunulmasi konusunda beraber calistik. IKEA, kullanilabilirligi ve kullanici deneyimini cok ciddiye alan bir sirket ve bu sanirim, hem magazasinda hem de websitesinde kendini belli ediyor.

A. Selim Tuncer dedi ki...

Bu ölçüde bir kolaylık, sonuçta satışı artırmaya hizmet eder. Ama o kolaylığı yaşatan firmanın müşterisinde yaratacağı duygu "içten bir ilişki" şeklinde ortaya çıkar. Çok başarılı... Aynı zamanda iyi bir tesbit.
Bu arada değer görüp siteme link verdiğin için teşekkür ederim. Zahmet olmayacaksa link adının
"A. Selim Tuncer | Diyalog" şeklinde olmasını tercih ederim. Selam.

Serdar Öner dedi ki...

Mehmet bey, böyle bir ürüne katkınız olduğunu duymak beni sevindirdi. Umarım başka örneklerini de görürüz. Tebrikler. Selim bey, size de iyi çalışmalar diliyorum. Saygılar.

Ejderha Zamanı dedi ki...

Ben bu şirketin ilk kataloğunu gördükten sonra hayran oldum ve tüm ev mpbilyamı onlardan almaya karar verdim. Ve bu yazıyı okuduğumda bu karardan kolay kolay vazgeçmeyeceğimi anladım.

Pazarlamanın "kişiye özel hizmet" safhası zor ama IKEA bunu aşalı çok oluyor.

A. Selim Tuncer dedi ki...

Nazik davranışın için teşekkürler Serdar Bey.

lindaxx dedi ki...

IKEA, kullanilabilirligi ve kullanici deneyimini cok ciddiye alan bir sirket ve bu sanirim, hem magazasinda hem de websitesinde kendini belli ediyor.

Hakkımda

Fotoğrafım
İstanbul Teknik Üniversitesi, İşletme Mühendisliği bölümünden 1989 yılında mezun oldum. Sırası ile PEG A.Ş., Alboy A.Ş., Superonline A.Ş, Turk Nokta Net Ltd. Şti. (Turk.Net), Doğan Online (E-kolay) ve İksir A.Ş. (İxir) ve DorukNet'te farklı pazarlama yöneticiliği pozisyonlarında görev yaptım. Şu anda, Markethink markası altında bağımsız pazarlama yönetim ve danışmanlığı servisleri konusunda çalışmaktayım. Bana ulaşmak isterseniz, oner.serdar@gmail.com adresini kullanabilirsiniz.