Perşembe, Kasım 10, 2005

Mecraya göre reklam

Haftasonu Hürriyet İK ekinde gördüğüm bir reklam, uzun süredir düşündüğüm bir konuyu bana yeniden hatırlattı. Philips'in tıraş makinesi Philishave'a ait reklam, iş görüşmelerinde iyi bir tıraşın önemini vurgulayan esprili bir reklamdı ve çok hoşuma gitti. Görsel yaratıcılık anlamında pek bir özelliği olmayan bu reklam, sadece kullanılan mecranın özelliği düşünülerek hazırlandığında, çok daha fazla dikkat çekici ve ikna edici olmuştu. (Reklamı tarayarak buraya koyacaktım, ama ne yazık ki gazete bu arada çöpe gitmiş :-( )

Ama ne yazık ki, özellikle basılı mecralarda bu konuya birçok reklamveren fazlaca dikkat etmiyor. Bir zaman hatırlıyorum, National Geographic Türkiye dergisinin ilk sayılarından birindeydi, Turkcell'in cep telefonu logo ve melodileri ile ilgili bir reklamını görmüş ve rahatsız olmuştum. Reklam, bir sayfa içerisinde yüzlerce cep telefonu logosunu içermekteydi ve National Geographic gibi bir derginin sayfalarına hiç yakışmıyordu. Bu derginin okuyucu kitlesinin bir kesimini ilgilendirebilecek bile olsa, bu kadar değerli bir mecranın, biraz da okuyucuya saygısızlık yapılarak değerlendirilmesi bana doğru gelmiyor. Turkcell'in elindeki imkanlar düşünülürse, bu dergi sayfalarına yakışacak, okuyucu kitlesinin duygularına seslenecek bir reklam yapmasının çok zor olmayacağını tahmin etmek zor değil. Sanırım büyük kitlelerle uğraşırken (TV, Radyo, Gazete ve Dergi bir araya gelince) bazı şeyler dikkatten kaçabiliyor.

Tag: , , ,

1 yorum:

Ejderha Zamanı dedi ki...

Hafta sonu Sabah gazetesinin i.k. ekinde de vardı aynı reklam. Ben de çok beğendim. Akıllıcaydı.

Hakkımda

Fotoğrafım
İstanbul Teknik Üniversitesi, İşletme Mühendisliği bölümünden 1989 yılında mezun oldum. Sırası ile PEG A.Ş., Alboy A.Ş., Superonline A.Ş, Turk Nokta Net Ltd. Şti. (Turk.Net), Doğan Online (E-kolay) ve İksir A.Ş. (İxir) ve DorukNet'te farklı pazarlama yöneticiliği pozisyonlarında görev yaptım. Şu anda, Markethink markası altında bağımsız pazarlama yönetim ve danışmanlığı servisleri konusunda çalışmaktayım. Bana ulaşmak isterseniz, oner.serdar@gmail.com adresini kullanabilirsiniz.