Salı, Aralık 06, 2005

Arçelik Notebook Reklamı


Uzun süredir basında yer alan Arçelik notebook tipi bilgisayar reklamları ile ilgili olarak ne zamandır yazmak istiyordum, bir türlü sıra gelmemişti. Bu reklam ile Arçelik ne yapmak istiyor ben anlayamadım. Sanırım Arçelik'in fazla parası var ve anlamsız reklamlar ile harcamayı seviyor. Bu reklam eğer bir reklam ajansının işi ise, kendilerini de bu kadar işe yaramaz bir reklam için müşterilerine para harcatabilmelerinden dolayı kutluyorum.

Reklamda sadece bilgisayarın teknik özelliklerine yer verilmekte, ve bu özellikler de sektör ortalaması olan, tüketiciye yeni birşey sunmayan özellikler.

Arçelik bir bilgisayar şirketi mi?
Eğer Arçelik bu sektörde yer almak istiyorsa, çok daha konsantre ve rekabetçi iş planları ila sahaya çıkmalı. Sadece "bizde de bilgisayar var" diyerek iş yapılan dönemler geride kaldı artık. Diğer bilgisayar markalarına baktığınızda, artık birbirine çok yaklaşan teknolojik özellikler yüzünden, daha çok bir yaşam biçimi pazarlamaya çalıştıklarını görüyoruz. Arçelik ise hala notebook bilgisayar satmaya çalışıyor.

Kanal gücünü kullanmaya çalışmak
Arçelik'in herhangi bir alandaki rekabet üstünlüğünü reklamlarına bir şekilde yansıtması lazım. Eğer herhangi bir konuda rekabetçi olduğunuzu düşünmüyorsanız, o zaman neden boşu boşuna zaman kaybediyorsunuz?

Sanırım Arçelik'in düşüncesi şu: "bu kadar mağazamız var, Tayvan'da bir notebook yaptırıp, mağazalara Arçelik markası ile koysak, taksitle bal gibi satarız". "Fazla strateji-mtrateji uğraşmak istemiyoruz, malı koyarız, alan alır" diyorsunuz. Peki, bu da belki kabul edilebilir, ama, reklamlarınız bari buna hizmet etsin. Hiç düşünmek istemiyorsanız, "12 taksitte, xx fiyata" v.b. bişeyler yazın reklama da bayilerinizin satışına katkıda bulunsun.

Bu reklamın aynısının, dijital fotoğraf makinesi için olan versiyonu da mevcut. Söylediklerim aslında onun için de geçerli.

Not: Bu arada, daha önce de Arçelik ile ilgili burada bir yazım olmuştu, ama Arçelik markası ile ilgili özel bir problemim yok, sadece örnekler bu şekilde gelişti. Yanlış anlaşılmaması için açıklama yapma gereği duydum.

Tag: , , , ,

8 yorum:

onur yuksel dedi ki...

Arçelik ve Vestel notebook almak için müşterilerine sunabilecekleri bir sebep te yok. Ya da ben hala bir sebep bulamadım. Marka olmak Herşeyi aynı marka altında satmak değildir.

missadd dedi ki...

Günlerdir yazmanızı bekliyoruz..Çok yoğunsunuz galiba...

oehbowebn2o dedi ki...

Sizi siteme link olarak ekledim.(

Murat Buyurgan dedi ki...

Bu yazları okuyanların hedef kitle olmadığı çok açık. Bilgisayar'a çok yabancı ama Arçelik markasına güven duyan bir kitle hedeflenmiş herhalde. O kitle için doğru bir strateji olabilir. Diğer bir yandan Teknoloji firması imajını desteklemesi de düşünülmüş olabilir. Ama reklam konusunda %100 aynı fikirdeyim. Bahsettiğin anlamsız bilgisayar reklamlarına ayrılan bütçenin, Arçeliğin Internet için ayırdığı bütçeden kat kat fazla olduğuna hiç şüphem yok. Seninde bildiğin gibi Altınörümcek web yarışmasında juri üyesiyim. Ben Altınörümcek'e katılan siteler arasında Arçeliği hatırlamıyorum. Katılsa bile bu şekliyle şansı olmazdı herhalde. Eğer teknolojiye ve yeniliğe çok önem veren bir şirket iddasındaysanız, robot animasyonlu reklam filmi çekmekle bu iddayı desteklemeniz çok zor. Türkiyenin en büyük markalarından biriyseniz Internet Stratejiniz mutlaka olmalı. Arçeliğin ise böyle bir stratejisi yok. Olsa görürdük her halde...İşallah vardır. Belkide Arçeliğin bir e-iş departmanı vardır ve interneti takip edip bu tip bloglardan yorumları topluyordur. Hatta bu görüşlere cevap yazmaya başlamıştır. Hayalini kurmak bile güzel...:)

Adsız dedi ki...

sayfanızın yarısı ingilizce karakterlerle dolu. önce kendi internet sitenizi düzeltmeye ne dersiniz? kendi ülkenizin markalarına sahip çıkılmamasına gösterdiğiniz tevazuyu ve yabancı hayranlığınızı beğenmesem de anlıyorum ama miyopluk düzeltilmesi gereken bir kusurdur.

Serdar Öner dedi ki...

İsimsiz gönderiye cevap:
Bu yazının anlamını kavrayamadığınızı düşündüğüm için size uzun cevap verme ihtiyacı hissetmiyorum. İsminizle daha açık şekilde bir eleştiri yaparsanız, o zaman size cevap vereceğim.

Nihan Yaşa dedi ki...

Serdar Bey,
Kısmen Arçelik bünyesinde olan bir insan olarak tüm ürünlere, pazarlama yöntemlerine ve daha fazlasına çamur atma tutkunuz nereden geliyor anlamaya çalışıyorum buna inanın..
Her firmanın olduğu gibi (ki SWOT diye birşey sadece Arçelik için çıkmadı) Arçelik markasının da eksik kaldığı yerler elbette var, olacaktır ama pazar payını incelerseniz Arçelik markasının ya da ürününün ya da siz ne şekilde tırnak içine almak isterseniz onun pazarı sandığınızdan çok daha fazla doyurduğu gibi bir gerçekle karşılaşacaksınız..
Çamaşır makinesi pompası yorumunuzu okuduğumda dürüst olmadığınıza kanaat getirdiğimi, bu işle ilgili az çok fikri olan birinin de aynı şeyi farkedeceğini belirtmek isterim.
Arçelik Türk markası olarak doğmuş ve bu kimliğini bugüne kadar bünyesinde Türk çalışanlar barındırmasıyla da korumuş bir marka olarak nasıl yurtdışından sağlanacak(ki bunu da gerçekçi bulmuyorum) bir pompayı servislerinde bulundurmaz anlamlandırmak zor, çünkü iddianız fazlaca çelişkili hatta "uydurulmuş" olmak konusunda yeterince ikna edici..
Belki kendinizi pazarlama taktiğini başkalarını kirletmekten öteye götürürseniz ve siz de Arçelik'in hakim olduğu "en iyi" olma hedefine yönelirseniz daha başarılı olursunuz.
Çünkü iş tecrübenizden yaşınızın ilerlememiş olmasına rağmen çok fazla iş değiştirdiğiniz açıkça görünüyor ve bunu büyüklük olarak görmek tecrübesiz ve belki de kandırabileceğinize inandığınız kitlenin gözünü boyayacaktır.Arçelik'e başvurduğunuzda dikkat çeken "neden bir yerde barınamadınız" olduysa ve sizi üzen buysa belki de "engin" bilgilerinizle barınmaya çalışmalısınız.İyi günler.

Mehmet Kabataş dedi ki...

Sevgili Serdar Öner Çok Güzel Blogspot Hazırlamışın Yeni Keşfettim Takipçinim diyebilirim Başarıların Devamı Dileğiyle.. :D

Arçelik:
Evet Türkiyenin Önde Kuruluşlarından biri son yapılan anketlere göre türk insanın %76 Tercih ettiği bir marka geçenlere yene bir anketçi geldi beyaz eşya markalarıyla ilgili soruyor soruyor herşeye arçelik diyorum :D abi yeter Herkes arçelik diyor dedi Araştırma sonuçlarını inceledim gerçekten arçelik beğenilen bir marka ama arçelik,Beko,Vestel Gibi Markaların Laptop Pazarında Gereksiz Olduğunu Düşünenlerdenim Ben Spot Eşya Alım Satım İşiyle uğraşmaktayım Tercih Etmediğim Laptop Markaları Arçelik Beko Vestel Olmuştur En zor satışı olan markalar Laptop İçin Konuşuyorum Tabiki Açık Olucam Bugünün Şartlarında Maddi sıkıntı çeken İnsanların Bu gün taksitle al 1-2 saat sonra spota sattıkları markalar diyebilirim.

Arçelik,Beko,Vestel Laptop Pazarında Seçenek,Zerafet,Güç Üretmedikçe Gereksizsiniz Derim Açık Konuşuyorum..

Hakkımda

Fotoğrafım
İstanbul Teknik Üniversitesi, İşletme Mühendisliği bölümünden 1989 yılında mezun oldum. Sırası ile PEG A.Ş., Alboy A.Ş., Superonline A.Ş, Turk Nokta Net Ltd. Şti. (Turk.Net), Doğan Online (E-kolay) ve İksir A.Ş. (İxir) ve DorukNet'te farklı pazarlama yöneticiliği pozisyonlarında görev yaptım. Şu anda, Markethink markası altında bağımsız pazarlama yönetim ve danışmanlığı servisleri konusunda çalışmaktayım. Bana ulaşmak isterseniz, oner.serdar@gmail.com adresini kullanabilirsiniz.