Çarşamba, Şubat 08, 2006

Farklılaşmayı başarmış bir bilgisayar


Panasonic bir bilgisayar üreticisi olarak aklıma gelmez nedense. Ama buna rağmen, bir alan var ki, o zaman bilgisayar dendiğinde aklıma Panasonic gelir. Bu alan, endüstriyel alanlarda kullanılacak taşınabilir bilgisayarlar (kısaca notebook diyeceğim) alanıdır. Rekabetin çok yoğun olduğu notebook bilgisayarlar alanında, Panasonic kendine çok güzel bir yer edinmiş durumda.

Sağlam, arazide kullanılacak tipteki bilgisayarlar, aslında niş bir pazar gibi gözükse de, Panasonic bu pazarda karlı bir pozisyon almış gibi gözüküyor. Panasonic bu alanda Toughbook markasını kullanmakta. Ürünlerin en önemli özelliği, arazi şartlarında veya üretim alanlarında zor şartlar altında kullanılabilecek şekilde üretilmiş olmaları. Normal bir notebook'un bir günde hurdaya ayrılabileceği ortamlarda, Toughbook'lar sorunsuz şekilde senelerce kullanılabiliyorlar.

Fiyatı yüksek bile olsa, müşterisinin, bu yüksek bedeli ödemeye hazır olduğu çok başarılı ürünler bence Toughbook'lar. Her ne kadar Ar-Ge maliyetleri yüksek de olsa, Panasonic'in bu farklılaşma ile hem iyi bir gelir elde ettiğinden, hem de marka imajına katkıda bulunduğundan şüphem yok.

Tag: , , ,

Hiç yorum yok:

Hakkımda

Fotoğrafım
İstanbul Teknik Üniversitesi, İşletme Mühendisliği bölümünden 1989 yılında mezun oldum. Sırası ile PEG A.Ş., Alboy A.Ş., Superonline A.Ş, Turk Nokta Net Ltd. Şti. (Turk.Net), Doğan Online (E-kolay) ve İksir A.Ş. (İxir) ve DorukNet'te farklı pazarlama yöneticiliği pozisyonlarında görev yaptım. Şu anda, Markethink markası altında bağımsız pazarlama yönetim ve danışmanlığı servisleri konusunda çalışmaktayım. Bana ulaşmak isterseniz, oner.serdar@gmail.com adresini kullanabilirsiniz.