Salı, Nisan 11, 2006

Hepsinden farklı: CNBC-e

İlk başta Kanal E'ydi, daha sonra CNBC-e oldu. En çok seyrettiğim Türk TV kanalı diyebilirim. Her yönüyle başarılı buluyorum. TV izleyicisini rating objesi olmak dışında görebilen bir kanal bu. Diğer TV kanallarının sinekten yağ çıkartan, insanı enayi yerine koyan yaklaşımları yok bu kanalda.

Sözünü tutan TV Kanalı
Türkiye'de ilk defa bir programın, yayın akışında belirtilen saatte başlayabileceğini kanıtlayan bir kanal bu. Onu seyretmemdeki sebeplerin başında bu geliyor. Hangi program hangi saatte başlayacak 1 ay öncesinden biliyorsunuz. Diğer kanalda maç var diye, yayın akışında belirtilen program yayından kaldırılmıyor. Veya, en sevdiğiniz dizinin bitmesine 30 sn. kala reklam girilmiyor. Veya, hiç bir açıklama yapılmadan, beklediğiniz filmin yerine, başka bir filmle karşılaşmıyorsunuz ekranda. Veya, izlediğiniz dizi, o saatte iyi rating yapmadığı için, bir hafta sonra farklı bir saate alınmıyor bu kanalda. Veya, dizi rating yapmadığı için, birden sezon ortasında bitivermiyor bu kanalda.

İzleyiciye saygı ve vizyon
Kendi izleyici kitlesi ile, uzun vadeli bir iletişim kurmaya çalışan bir yaklaşım görüyorum ben CNBC-e'de. Diğer kanallar gibi, iş söze gelince mangalda kül bırakmayan, ama uygulamada etik/metik, yayın akışı hiç bir şeyi umursamayan bir düşünce tarzı yok burada. Kısacası, izleyiciye saygı var, onları insan yerine koymak var. Kısa vadeli planların yerine, uzun vadeli ve taviz verilmeyen stratejiler var. Bunda tabii ki CNBC-e'nin bağlı olduğu Doğuş Grubu'nun vizyoner yaklaşımı çok büyük rol oynuyor.

Kendi dergisini satan bir kanal
Çok farklı bir yapısı var CNBC-e izleyicilerinin. Onlar bence "bilinçli TV izleyicileri". İşte bu yüzden, Türkiye'de ilk defa bir TV kanalı kendi dergisini izleyicilerine para ile satabiliyor. Çünkü o izleyici, o kanala ve yayınına değer veriyor. Yazılanların göstermelik değil, gerçekten anlam ifade ettiğini biliyor. Her şeyin çok ucuz olduğu ülkemizde, bu çok çok önemli bir başarı.

Ticari başarı için, sadece rating kölesi olmanız gerekmez
CNBC-e'nin diğerlerine göre daha niş bir izleyici kitlesine hitap ettiğini kabul ediyorum. Ancak, bu kitlenin, reklamverenlerin ulaşmaya çalıştığı çok elit bir kitle olduğunu da kimse yadsıyamaz. Bencbu kanalın yayıncılık anlayışından, diğer büyük izleyici kitlesine sahip kanalların birşeyler çıkartabileceğine de inanıyorum. Taklitçi zihniyeti bırakıp, TV yayıncılığı alanında da farklı bir şeyleri ortaya koymanın zamanı geldi Türkiye'de. Sadece ratingleri baz alan anlık yayıncılıkla gelen izleyici, anlık şekilde bir anda da sizin kanalınızı terk edebilir çünkü.

CNBC-e, bazılarının "kaliteli içeriğin izleyicisi olmadığı" savını çok güzel çürütüyor. Aksine, herşeyin müşterisi var Türkiye'de. Yeter ki siz işinizi doğru yapın, diğerlerine göre küçük de olsa, sadık kitlenize sahip olacak ve belki de, diğerlerinden çok daha değerli bir mecraya sahip olacaksınız.

Herkes büyük olmak zorunda değil, büyük olmak karlılığın da büyük olmasının garantisi hiç değil.

Tag: , , ,

2 yorum:

Murat Buyurgan dedi ki...

Genel olarak benimde farklı bulduğum bir kanal CNBC-e. Fakat bir çok kanalın yaptığı bir yanlışlığı, tabiri caizse seyirciye saygısızlığı CNBC-e de yaptı geçenlerde.
"Joey" adlı dizi bir anda yayından kalktı. Hiç bir açıklamada yapılmadı. 2.sezonun 3.bölümünde bir diziyi yayından kaldırmak ne kadar doğru acaba? Fazla ilgi çekmediğini düşünüyosanız farklı bir saat'e kaydırırsınız. Ama yayından kaldırmak bence seyredenlere yapılan bir saygısızlık.

Gøkberk dedi ki...

Şu an NTV ile birlikte en iyi yayın kalitisine sahip ancak en fazla yaptıkları hata yayın saatlerini ayarlayamayıp show tv gibi 20 dakikalık reklamlar koymaları. Bu son birkaç aydır daha da sıklaştı.

Hakkımda

Fotoğrafım
İstanbul Teknik Üniversitesi, İşletme Mühendisliği bölümünden 1989 yılında mezun oldum. Sırası ile PEG A.Ş., Alboy A.Ş., Superonline A.Ş, Turk Nokta Net Ltd. Şti. (Turk.Net), Doğan Online (E-kolay) ve İksir A.Ş. (İxir) ve DorukNet'te farklı pazarlama yöneticiliği pozisyonlarında görev yaptım. Şu anda, Markethink markası altında bağımsız pazarlama yönetim ve danışmanlığı servisleri konusunda çalışmaktayım. Bana ulaşmak isterseniz, oner.serdar@gmail.com adresini kullanabilirsiniz.