Çarşamba, Nisan 12, 2006

Olmayan P&G Web Siteleri


Şimdi bebek bakıyoruz ya, geçtiğimiz gün prima.com.tr'ye bakma ihtiyacı duydum, ama tarayıcımda bu adresi girdiğimde bir site yer almadığını gördüm. Sonra merak ettim ve Prima yazıp Google'da Türkçe sayfalarda arattım. Neyse ki ilk sırada P&G'nin Türkiye sitesinde ilgili içeriğe ulaşabilim.

Bunun üzerine, P&G'nin diğer markaları ile ilgili siteleri olup olmadığına baktım, sonuç aşagıdaki gibi:

Alo, yok
Ariel, yok

Ace, yok

Mr. Proper, yok

Pantene, var, www.pantenekadini.com
Blendax, yok
Rejoice, yok

Herbal Essences, yok

İpana, yok

Max Factor, yok

Orkid, var, www.orkid.com.tr
Alldays, yok
Discreet, yok

Prima, yok


Yani 14 markanın, sadece 2 tanesine ait özel web sitesi bulunmakta. Üstelik, bu markalar ile ilgili alan adlarının hemen hemen hepsi P&G adına kayıtlı olmasına rağmen, bunlardan ilgili P&G sitesi alt sayfalarına yönlendirme yapılmamış. En azından bu yapılabilirdi. Her ürün için detaylı web sitesi kurmak gerekli olmayabilir ama, her ürünün kendi alan adı altında tanıtıldığı mikro sitelerin oluşturulması çok da zor bir iş değil. Sadece Prima markası üzerine nasıl bir site oluşturulabileceğini herhangi bir bebek bakan kişiye sorsanız, size hemen söyleyebilir.

Ayrıca, P&G'nin web sitesinde, bu ürünlerle ilgili bölümlerin de son derece yüzeysel olduğunu söyleyebilirim. Çoğu ürünle ilgili bir tek görsel malzeme bile bulunmuyor.
P&G'nin Türkiye'deki reklam ajansı bu sayfalara hiç mi bakmıyor, yoksa kimse bunu önemsemiyor mu?


Bütün bunlar bana şunu gösterdi:
Geleneksel mecralarda reklam ve tanıtım çalışmalarına milyonlarca YTL yatırım yapan bu dünya devinin, iş Web'e geldiğinde doğru dürüst bir stratejisi veya yönetimi yok. En azından bilen birilerinden danışmanlık alabileceklerini düşünüyorum.

İlgili link: P&G Türkiye Web Sitesi

Tag: , , , , , , ,

1 yorum:

Murat Buyurgan dedi ki...

Sevgili Serdar. Sorunun cevabı "Kimse bunu önemsemiyor".
P&G gibi şirketlerin Kurumsal kültürüne Internet ancak e-posta göndermek/almak olarak giriyor..40 yılda bir Internette bir site yapmak için Internet Ajanslarıyla görüşüyorlar. Bu görüşmelerde ise projeye bütçe ayırmak yerine "en düşük fiyata kime yaptırırım" mantığıyla hareket ediyorlar.
P&G'ye özel bir yorum değil tabiki bu. Reklam ve tanıtım bütçesi olan bir çok şirket halâ internet'i doğru kullanmanın değereni anlamış değil.
Yurt dışına çıkan özellikle Batı ülkelerine giden herkesin kolayca algılayabileceği bir şey var. Türkiyede rekabet ortamı hiç bir alanda malesef yok. Sözde bir serbest piyasa ekonomisi var. Ama buda sonucu değiştirmiyor. Rekabetin olmadığı bir ortamda müşteriniz için en iyisini yapmaya çalışmanıza gerek yok. Birkaç milyon dolarlık reklam bütçelerinizle sürekli TV ve gazetelerde gözükmek yeterli oluyor. Türkiyede rekabet ortamı oluşur mu? Orta vadede zor gözüküyor.

Hakkımda

Fotoğrafım
İstanbul Teknik Üniversitesi, İşletme Mühendisliği bölümünden 1989 yılında mezun oldum. Sırası ile PEG A.Ş., Alboy A.Ş., Superonline A.Ş, Turk Nokta Net Ltd. Şti. (Turk.Net), Doğan Online (E-kolay) ve İksir A.Ş. (İxir) ve DorukNet'te farklı pazarlama yöneticiliği pozisyonlarında görev yaptım. Şu anda, Markethink markası altında bağımsız pazarlama yönetim ve danışmanlığı servisleri konusunda çalışmaktayım. Bana ulaşmak isterseniz, oner.serdar@gmail.com adresini kullanabilirsiniz.