Çarşamba, Haziran 21, 2006

Hurriyet.com.tr TV reklamı üzerine

Hurriyet.com.tr TV reklamını gördüğümde aklımdan geçenleri sizlerle paylaşmak istedim. Reklam eğlenceli, sevimli bir yapım olmuş. Ama bu reklamın hurriyet.com.tr web sitesini ifade eden bir reklam olduğunu düşünmüyorum. Reklamı gördüğünüzde, hurriyet.com.tr'de "hip"/"trendy" bir tasarım ve içeriğe ulaşacağını düşünüyor insan. Ama siteye girdiğinizde, karşılaştığınız durum hiç de öyle değil; fazla bir kişilik ve tarz barındırmayan bir tasarım ile karşılaşıyorsunuz.

Reklamı reklam olarak görmek yanıltabilir
Bir reklamın kendi başına iyi bir reklam olması, yaratacağı etki açısından bir önem taşımayabilir. Yani, çok güzel bir reklam yaparsınız, ama reklamını yaptığınız ürün, reklamda bahsedilen gibi değilse, fayda yerine size zarar da verebilir. Bunu engelleyebilmek için, reklam ajanslarına iş veren müşterilerin de sorumluluk alması gerekmekte. "Parasını veriyoruz, her şeyi ajans yapacak!" yaklaşımı, başarısız kampanyaları da beraberinde getirmekte. Veya, reklam ajansını bir üst varlık olarak görüp, bütün pazarlama startejisini bu kurumun eline teslim edenlere ne demeli?

Hayır, reklam ajansınız bir üst varlık değildir. Ve reklamın ortaya çıkmasında, ajansın olduğu kadar, müşteri olarak sizin de göreviniz vardır. Çünkü, ürünü ortaya çıkartan ve en iyi tanıyan taraf olarak, pazarlama stratejisinden, ve gerçekleştireceğiniz her türlü pazarlama aktivitesinin etkinliğinden, müşteri olarak öncelikli olarak siz sorumlusunuz. Reklam ajansınızın doğru hedef kitle için, doğru ürün imajı içeren reklamlar oluşturabilmesi, ancak sizin bu prosese aktif olarak katılımınız ve gerekli yerlerde müdahalelerde bulunmanız ile mümkün olacaktır.

Bu arada, kendi kurumsal kimliklerini iyi yansıttığını düşündüğüm bir kaç gazete web sitesi:

The New York Times
Guardian
Financial Times
The Wall Street Journal

Tag: , , , ,

4 yorum:

A. Selim Tuncer dedi ki...

Al benden de o kadar!

Bu arada hoşgeldin. İçimiz dışımız İnoksan olmuştu.

Serdar Öner dedi ki...

Teşekkürler :-)

onur yuksel dedi ki...

Al bende de bi o kadar daha.

Anlıyamadığım birşey var şu yeni "Trend" ne ise artık tüm klipler -reklamlarda kullanılmaya başlandı. Pop-art yeniden mi doğuyor desem yoksa bu terimi tam tutturamadım cahilliğime verip de şöyle devam etsem: Etraftan oradan buradan çıkan sarmaşık tarzında siyah lekeler. (Tim Burton Başlatmıştır bence) Rengarenk ortamlar. Sürekli imgelerin kullanıldığı David Lynch tarzının Renklendirilmiş varyasyonu kuklalar (animasyonlar;) Noldu ki. Devlet bunları kullanınca vergi indirimi mi yapıyor? Ben reklamı çok beğendim ama o Hürriyet web sitesi değilde Sanki Hürriyet gazetesinin tasarımcılar arasında yapacağı yarışmayı duyuran bir kampanyanın televizyon ayağı olarak algıladım ve uzunca bi süre yarışmanın nezaman başlayacağını web sitesinden aradım :)

Adsız dedi ki...

benim msn :ebru_tetik_gs@hotmail.com

Hakkımda

Fotoğrafım
İstanbul Teknik Üniversitesi, İşletme Mühendisliği bölümünden 1989 yılında mezun oldum. Sırası ile PEG A.Ş., Alboy A.Ş., Superonline A.Ş, Turk Nokta Net Ltd. Şti. (Turk.Net), Doğan Online (E-kolay) ve İksir A.Ş. (İxir) ve DorukNet'te farklı pazarlama yöneticiliği pozisyonlarında görev yaptım. Şu anda, Markethink markası altında bağımsız pazarlama yönetim ve danışmanlığı servisleri konusunda çalışmaktayım. Bana ulaşmak isterseniz, oner.serdar@gmail.com adresini kullanabilirsiniz.