Pazartesi, Ağustos 21, 2006

Tadım TV Reklamı

Tadım'ın son dönemdeki TV reklamı beni çok şaşırttı. Senelerdir piyasadaki kuruyemiş markaları arasında "bence" üst seviyede bir profil çizen bu markanın, TV reklamlarının basitliğine inanamadım. Hatırlayamayanlar için hatırlatayım, reklamda, bar ortamındaki bir adam parmaklarının ucunda zıplattığı bir fıstığı, en sonunda havaya fırlatıyor ve bu fıstığı da adama yakın bir kadın havada ağzıyla kapıyor. Ne senaryo ama!

Şunu söyleyeyim, eğer daha önceden Tadım ürünleri tüketip, kalitesine güvenmeseydim, bu reklam benim Tadım ürünlerini DENEMEMEMİ garanti altına alabilirdi.

Reklamda hangi hedef kitleye, nasıl bir mesaj verilmeye çalışılıyor çok merak ediyorum. Yoksa sadece "biz bir TV reklamı yapalım" için mi bu reklam yapılmış. Üstelik, gördüğüm kadarıyla frekansı da bayağı yüksek. Ayrıca, reklamın altındaki gizli mesaj da, bence kadınları küçük düşürücü bir anlam taşımakta.

Fonksiyonel ürün olarak konumlandırılabilirdi
Bence Tadım bu reklam kampanyası ile çok büyük bir fırsatı kaçırmış durumda. Pazardaki mevcut iyi durumunu, gerçekleştirdiği bu reklam çalışması ile geliştiremedi. Ben olsam, bütün dünyada sağlık uzmanlarının bangır bangır cevizin, fındığın, fıstığın ve diğer kuruyemişin sağlığa faydalarını anlattıkları bu dönemde, bu söylemlerin avantajını kullanan bir ürün ve reklam mesajı ile piyasaya girerdim. Tüketicilerin fonksiyonel ürünler kategorisine çok büyük ilgi duyduğu, sağlıklı beslenme bilincinin yükselme trendine girdiği bu dönemde çok yaratıcı işler yapılabilirdi. Bu konuda yoğurtçuların yaptıklarına bakıp, ilham almak mümkün.

YAZIK diyorum ben böyle harcanan paralara! Biraz kafa çalıştırılarak, aynı bütçe ile markanın gelebileceği noktaları düşünmeden edemiyorum.

İlgili yazılar:
A. SELIM TUNCER | DIYALOG: | Reklam yapmaya başlamadan önce yapılacak o kadar Çoooooooook şey var ki!

Tag: , , , , , ,

10 yorum:

A. Selim Tuncer dedi ki...

Ağzına sağlık.

Ben bu yazımın linkini buraya kaydedeyim en iyisi.

http://selimtuncer.blogspot.com/2006/04/reklam-yapmaya-balamadan-nce-yaplacak.html

Serdar Öner dedi ki...

Teşekkürler Selim Bey. Sizin yazınızın linkini de yazımın sonuna ekledim. Sevgiler.

Murat Kaya dedi ki...

"Every dog has its tail" ya da "every dog has its TALE".

TALE'in değeri de anlaşılır bir gün, umuyorum.
Şimdilik DALE'nin değerini anlıyorlar. Dans ettiriyo(!) ya..

Teşekkürler Serdar Bey. Ben de TADIM'cıyım. Ay çekirdeği marka bağımlılığı yapabilecek bir ürün.

P.s. not düşme ihtiyacı hissettim şimdi birileri çıkıp da "bize dog mu diyor" diye düşünmesinler. George Orwell'ı hayvanlar çifliğini yazdığı için "bazı" ülkeler "bize hayvan mı diyorsun" diye yanlış anlamadı.

UmutH dedi ki...

Tam da ilgili firmaya reklamın basitliği hususunda mail atmayı düşünürken, yazınıza rastladım. Klavyeniz dert görmesin. Reklamın basitliği ise, sanırım, işin ajans yerine şirket patronlarının zevkine uygun bir şekilde hazırlanmasından kaynaklanıyor diye düşünüyorum.

o.atilla ilhan dedi ki...

Geçen gün bir maç naklen yayını arasında rastladığım bir görüntü aklımı başımdan aldı. Bir kuruyemiş reklamı. Oğlan, fındık mıdır, fıstık mıdır tam anlayamadım, ama bir kuru yemişi havaya atıyor, kız da açmış ağzını onu havada yakalamaya çalışıyor.

Şansınız var da, kuru yemişi kapabilirseniz mesele yok, afiyetle yersiniz. Ama, ya o fındık veya fıstık bir anda solunum yollarınıza kaçarsa, işte o zaman yandınız.

Böyle durumlarda yabancı maddelerin bronkoskopi adı verilen işlemle acilen çıkarılması gerekir. Çünkü, akciğerlere kaçan bu yabancı maddeler zatürreeden akciğer apsesine, nefes darlığından solunum yetersizliğine kadar pek çok dert açabilir başınıza.
Hatta, gırtlağınızın bir anda tıkanıp oksijensizlikten birkaç dakika içinde boğularak ölmeniz de ihtimal dahilindedir.

Gördüklerini taklit etmeye meraklı çocuklar ve gençler için son derecede tehlikeli olan bu sakıncalı reklam, derhal durdurulmalıdır.

http://haber.mynet.com/detail_news/?type=Science&id=O1160171357380&date=07Ekim2006

Adsız dedi ki...

senin gibi gerici zihniyetler bu tip reklamların arkasında yatan anlamları anlayamaz sen en iyisi gidip dinazor çağında yaşa

Serdar Öner dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
Serdar Öner dedi ki...

Valerious'a;

Yazdıklarımın gericilikle ne alakası olduğunu açıklama zahmetine katlanırsanız, sizin ilerici görüşlerinizi de öğrenme şansımız olabilir. Ayrıca, reklamın altında yatan o ilerici mesajı ve bunun Tadım markasına ne şekilde hizmet ettiğini de açıklarsınız umarım.

Esperi Media dedi ki...

bazi reklamlar, tadin damakta donup kalmasini yasatabilir.

Ekrem dedi ki...

Ben de az önce bu tv reklamını izleyip yorumları ve Serdar Bey'in yazısını tekrar değerlendirdim de gerçekten ne kadar haklısınız. Basitlik hiç yakışmamış Tadım'a.
İşte o reklam filmi:

http://www.tvreklam.org/tadim-kuruyemis-antep-fistigi-1288.htm

Hakkımda

Fotoğrafım
İstanbul Teknik Üniversitesi, İşletme Mühendisliği bölümünden 1989 yılında mezun oldum. Sırası ile PEG A.Ş., Alboy A.Ş., Superonline A.Ş, Turk Nokta Net Ltd. Şti. (Turk.Net), Doğan Online (E-kolay) ve İksir A.Ş. (İxir) ve DorukNet'te farklı pazarlama yöneticiliği pozisyonlarında görev yaptım. Şu anda, Markethink markası altında bağımsız pazarlama yönetim ve danışmanlığı servisleri konusunda çalışmaktayım. Bana ulaşmak isterseniz, oner.serdar@gmail.com adresini kullanabilirsiniz.