Perşembe, Eylül 21, 2006

Sonuç odaklı çalışma

Zaman zaman meslek hayatına yeni başlamış arkadaşlar soruyorlar "Başarınızı neye borçlusunuz?", veya, "bize önerileriniz ne olurdu başarılı bir meslek hayatı için?" diye.

Düşündüğümde, sadece kendim için değil, genel olarak her hangi bir işi başarı ile tamamlayanların hep sonuç odaklı çalışan kişiler veya kurumlar olduğunu fark ediyorum.

Ama nedense bizim ülkemizde bu az rastlanan bir durum. Bir projeye başlanırken türlü türlü analizler yapılır, planlar, bütçeler çıkartılır, ama bir de bakarsınız sonunda nereye varılmak istendiği tam olarak tanımlanmamış. Bu tip projelerin başarısız olacağını başından anlarsınız zaten. Varılmak istenen noktanın belli olmaması, proje dahilindekilerin de yolunu bir süre sonra kaybetmesine neden olur kolayca.

İşe sondan başlayın, işiniz kolaylaşacak!
Aslında yapmanız gereken şey çok basittir. İş planınızı yapmaya en son aşamasından, yani sonuçtan başlayın. Sonra, bu son aşamaya ulaşmak için gerekli yolu başlangıça kadar sıra ile çıkartın. Takıldığınız her noktada, sonuçta ne elde etmek istediğinizi düşünün, iş planınızı ne kadar kolay yaptığınıza şaşıracaksınız.

Tag: ,

Hiç yorum yok:

Hakkımda

Fotoğrafım
İstanbul Teknik Üniversitesi, İşletme Mühendisliği bölümünden 1989 yılında mezun oldum. Sırası ile PEG A.Ş., Alboy A.Ş., Superonline A.Ş, Turk Nokta Net Ltd. Şti. (Turk.Net), Doğan Online (E-kolay) ve İksir A.Ş. (İxir) ve DorukNet'te farklı pazarlama yöneticiliği pozisyonlarında görev yaptım. Şu anda, Markethink markası altında bağımsız pazarlama yönetim ve danışmanlığı servisleri konusunda çalışmaktayım. Bana ulaşmak isterseniz, oner.serdar@gmail.com adresini kullanabilirsiniz.