Salı, Mart 27, 2007

Adwords Qualified Individual oldum!

Geçtiğimiz Pazar günü girdiğim Google Adwords Qualified Individual sınavını geçerek, artık sertifikalı bir Adwords kampanya yöneticisi oldum. Aslında uzun süredir müşterilerim için Adwords kampanyaları yönetmeme ve bu konuda kendimi geliştirmek için gerekenleri yapmama rağmen, bu sertifikasyonun, müşterilerim için güven verici ek bir unsur olacağından şüphem yok (belgeyi görüntülemek için tıklayın).

Google, Adwords Qualified Individual olanların bir listesini yayınlamamakta ve bununla ilgili rakam açıklamamakta, ama Türkiye'de bu sınavı geçenlerin sayısının 10 kişi civarında olduğunu farklı kaynaklardan elde ettiğim bilgilerden tahmin edebiliyorum.

Google'ın çok iyi düşünülmüş olan Adwords reklamcılık altyapısı, hem reklam verene, hem de reklam yöneticilerine inanılmaz olanaklar tanıyor. Geleneksel mecralarda hayalini bile kuramayacağınız pazarlama araçları ile, reklam bütçenizi son kuruşuna kadar en etkili şekilde kullanabiliyorsunuz. Internet'i kullanarak ister tüm dünyaya, ister sadece kendi mahallenize yönelik olarak reklam yapmanın en kolay ve ölçülebilir yolu Google Adwords reklamcılığı bence. İşte Adwords'ün sunduğu olanaklardan bazıları:
  • İstediğiniz miktarda bütçe ile (minimum zorunluluğu yok) tanıtım
  • Reklam satınalma fiyatınızı belirleyebilme
  • Sadece karşılığını aldığınız reklam için ödeme (tık bazında ücretlendirme)
  • Global, ülke, şehir bazında reklam hedefleme
  • Dünyanın herhangi bir noktasına, coğrafi koordinat vererek, sadece o bölgedeki kişilere reklam hedefleme
  • Haftanın günleri ve günün saatlerine göre reklam hedefleme
  • Reklamlarınız sonucunda gerçekleşen satışları adet ve tutar bazında takip edebilme ve ROI hesaplayabilme
  • Reklam performansınızı izlemek için çok sayıda rapor
  • Adsense üyesi binlerce farklı web sitesinde reklam yayını imkanı
  • Google dışındaki farklı Internet mecralarında gerçekleştirdiğiniz kampanyaların performanslarını da izlemeye yönelik yardımcı araçlar
  • Google Analytics ile birlikte kullanılınca, sitenizin web trafiği ile Adwords kampanyanızın ilişkisini analiz edebilme
  • ve benzeri bir çok ölçülebilir pazarlama gerçekleştirmeye yönelik araçlar...
Eğer bir reklam bütçeniz varsa ve özellikle de satışa yönelik reklam yapma ihtiyacı duyuyorsanız, Google Adwords reklamlarını mutlaka kullanmalısınız. Geleneksel mecralardaki bütçelerin çok küçük bir kısmı ile, Adwords'te neler yapabildiğinizi görünce şaşıracaksınız.

İlgili bağlantılar:
Markethink Google Reklam Yönetimi Sayfası
Arama Motoru Optimizasyonu, Kavram ve Kısa Tarihçe

13 yorum:

Murat Buyurgan dedi ki...

Ülkemizde hiç bişey bilmeden, bilimiş gibi yapıp iş yapan onca insan/şirket varken, senin zaten uzmanı olduğun bir konuda sertifikaya giden yolu seçmen, senin profesyonellik anlayışının bir göstergesi.

Hayırlı olsun Serdar.

serdar dedi ki...

Çok teşekkürler Murat. Selamlar.

Burcu dedi ki...

Serdar Bey, son zamanlarda sürekli "Google'da reklam yapın, Google reklam XX ytl" türünden e-postalar alıyorum ve insanları ne kadar aptal yerine koyduklarını, Google Adwords ile herkesin yapabileceği bir işi pazarlamaya çalıştıklarını düşünüyordum ama şimdi sizin sertifikanızı ve bu işi pazarlama biçiminizi görünce, pek çok firmanın, Adwords konusunu, her ne kadar Google yönlendirici olsa da, kendi uğraşmak yerine, işi bilen birine bırakmasının daha mantıklı olabileceğine ikna oldum:) Demek ki yapılan işin ne şekilde sunulduğu da çok önemli.

Ayrıca Google Adwords, sonuçlarının geleneksel mecralara göre çok daha hızlı şekilde görülebilmesi, izlenebilmesi ve değiştirilebilmesi açısından heyecan verici bir reklam aracı. Mynet Adklik gibi servisler de bu konuda belli bir güce sahip olsalar da,henüz Google Adwords'e yaklaşabilmiş değiller.

Sertifikanız için sizi kutlarım, ben de Google Adwords'u biraz daha karıştırdıktan sonra sınava girmek isterim, bakalım geçebilecek miyim:)

Burcu Duruer

ozgur alaz dedi ki...

tebrikler serdar

Muhanad dedi ki...

tebrikler.






--------
http://pazarlik.blogspot.com

Metin KAHRAMAN dedi ki...

Murat Bey'in de dediği gibi, o kadar cok kandırılan insan var ki! Bu yüzden sertifikasyon Turkiye'de insanlar icin en önemli kriterlerden biri haline gelmiş durumda. Bilgi ve becerilerinizi takdir ediyorum, tebrikler.

Erkan dedi ki...

Tebrikler, zaten uzman olduğunuz bir konuda sertifika alarak müşterilerinize güven vermeniz çok güzel bir yaklaşım.

var git sende.. dedi ki...

tebrik ederim..hem işinizin sağlamlığını kanıtlar olması,hem de bunun getirdiği mutluluktan dolayı adınıza sevindirici bir durum..
saygıyla..

Sedat dedi ki...

Ciddiyetsiz firmaların çok bulunduğu bu alanda profosyonelleşmeye yatırım yapmanız geçekten takdir edilmesi gereken bir davranış.Tebrikler.

TEKNO-LOG dedi ki...

Merhaba,
Serdar bey tebrik ederim. Şirket kalifikasyonu harcama gereklilikleri şartında https://adwords.google.com/support/select/professionals/bin/answer.py?answer=59030&hl=tr adresinde 100 dolar, https://adwords.google.com.tr/support/select/professionals/bin/answer.py?answer=12241&hl=tr adresinde ise 1000 dolar yazıyor. Doğrusunu sınava giren biri olarak bizimle paylaşırmısınız? Teşekkürler

Serdar dedi ki...

Merhaba Tekno-log,

Okuduğunuz metinlerden biri şirket, diğeri ise birey olarak kalifiye olabilmenin gerekliliklerinden biri. Şirket olarak en az 100.000 USD'lik bütçe yönetilmesi, birey olarak ise 1000 USD'lik bütçe yönetilmiş olması gerekiyor.

İlginize teşekkürler. Selamlar.

onur öner dedi ki...

Serdar Bey. Bir GAP olarak sertifikanızın hayırlı olmasını diler tebrik ederim.

Konusunda uzman ve yetenekli kişilerle aynı sektörde yer almak benim için onur kaynağıdır. Ayrıca kalitenin rekabeti, rekabetin gelişimi arttırdığı yönündeki düşüncemden ötürü ülkemiz reklamcılık sektörü için mutlu olduğumu söyleyebilirim. Sizin de belirttiğiniz gibi GAP olan kişilerin sayısı Türkiye'de 10 civarındadır ve kim işini ne kadar iyi yapıyor sorusunun cevabı muammadır.

Umarım telekom gerekli ip altyapısını sağladığı zaman bölgesel hedeflemede daha başarılı sonuçlar almamız mümkün olacak.

Burcu Hanım.

Google AdWords herkesin kendi uygulayabileceği bir sistemdir. Ancak analytics verilerinden tutun da dönüşüm takibine kadar Google AdWords'ün temelde basit, derinde ise karmaşık bir yapısı vardır. Ayrıca GAP'lar sadece teknik olarak müşteri hesabını yönetmekle yetinmezler. Şirket bünyesindeki pazarlama uzmanları ile yapılacak ortak çalışma ile harcanacak olan her kuruşun en verimli şekilde geri dönüşünün alınmasını sağlayacak kişilerdir. GAP sertifikası, anahtar kelime nasıl eklenir, hesap nasıl kurulur konularından öte en etkin ve verimli kampanya nasıl hazırlanır, en etkili metin nasıl şekillendirilmelidir, hangi kelimeler nasıl kullanılmalıdır gibi konularında uzman kişilere verilir.

Tekrar tebrik ederim Serdar Bey...

mehmet dedi ki...

Sizler GOOGLE un KOLESI olmus kisilersiniz. bizlerin izini olmadan Internetten caldiginiz emaillerimize gonderdiginiz "marketing" dediginiz SPAM E-MAILLE


SONNNNN VEEERRRRRRRIIIIN

Ben kimseyi tebrik etmiyorum OZELLIKLE HIRSIZLARI

Hakkımda

Fotoğrafım
İstanbul Teknik Üniversitesi, İşletme Mühendisliği bölümünden 1989 yılında mezun oldum. Sırası ile PEG A.Ş., Alboy A.Ş., Superonline A.Ş, Turk Nokta Net Ltd. Şti. (Turk.Net), Doğan Online (E-kolay) ve İksir A.Ş. (İxir) ve DorukNet'te farklı pazarlama yöneticiliği pozisyonlarında görev yaptım. Şu anda, Markethink markası altında bağımsız pazarlama yönetim ve danışmanlığı servisleri konusunda çalışmaktayım. Bana ulaşmak isterseniz, oner.serdar@gmail.com adresini kullanabilirsiniz.