Cuma, Mart 28, 2008

K-C ve Unilever TV reklamlarını azaltıyor

Advertising Age dergisinin son sayısındaki habere göre, ABD'li kağıt ürünleri üreticisi Kimberley-Clark (Huggies ve Kleenex gibi markaların sahibi) ve Unilever, karlılık oranlarını arttırmak amacı ile, gelecek dönemdeki TV harcamalarını daha dikkatli gerçekleştireceklerini açıklamışlar.

K-C, yeni planında, toplam pazarlama bütçesinin sadece %46'sını (2004 yılına göre %60 oransal düşüş anlamına geliyor) TV reklamlarına ayıracakmış. Unilever de, benzer açıklamalarda bulunmuş.

Geniş kitlelere seslenmede TV'nin üstünlüğü devam etmekle beraber, her sektörde daralan kar marjları, kurumları pazarlama harcamaları konusunda gittikçe daha dikkatli olmaya
zorlayacak gelecekte. Bu haberler de, bunun ilk işaretleri. Geleneksel TV yayıncılığının, diğer mecralardaki verimliliği ve ölçülebilirliği yakalayabilmesi için, artık yeni yollar aramasının zamanı geldi sanırım :-)

3 yorum:

Eren Kumcuoğlu dedi ki...

Ben TV'yi bir mecra olarak bu kadar ciddiye alan insanlara ve bırakılan çuvallar dolusu paraya çok acıyorum.
Eğer bu küresel bazda alınmış bir karar ise Türkiye'deki Unilever ve KC çalışanları için çok heyecanlı ve gerilimli bir dönem başlayacağını düşünüyorum. Zira pazarlama ekiplerinin bir çoğu yeni mecraları ve hatta internet'i facebook'tan ve msn gibi IM uygulamalarından ibaret zannediyor =)
Bu bağlamda bu şirketlerde bir temizlik dönemi dahi başlayabilir. Genç arkadaşlara fırsat doğabilir, güneşli günler görebiliriz =)

Cem Akkilic dedi ki...

BLOG ÖDÜLLERİ ALDATMACASI
Selçuk hoca.comda bir duyuru vardı geçenlerde;Blog ödülleri kayıtları başlığı altında reklam kokan bir organizasyondu bu.Düzenleyen site ise,bloglama.com reklam hizmetleri.Bu tarz işlere bulaşmasam bile,sırf altında yatanı ortaya çıkartıp,gözümle göreyim diye bende katıldım.Ancak Onuncuköyden değil elbette.Bu sözde organizasyona diğer müzik bloglarımdan katıldım ve işin içindeki kurnazlığı sezdiğim için uyduruk bir mail adresi ve telefon numarasıyla yolladım bilgilerimi.Katılmak kolay,yayınladıkları forma yazıyorsunuz e-mail adresinizi,isminizi,telefon numaranızı sonra gönderdikleri kodu sitenizin içine yapıştırdınızmı işlem tamam.Ancak işin aslı sonradan yolladıkları bir mail ile ortaya çıkıyor.İlgili kodu yapıştırdıktan 3 gün sonra bana gelen yazıda;’blogunuz uygun değil,altı aylık olmamış’dediler.İçinizden,katılım koşullarına eklesenize bu kuralı uyanıklar diyorsunuz ama söyledikleriniz sadece içinizde kalıyor.Halbuki benim müzik bloglarım beşbuçuk aylık.Ne kadar üzüldüğümü bilemezsiniz.Selçuk hoca ise bu konuda pek mütevazi açıkcası.Yaptığı reklamda;’Şahsen birincilik gibi bir hedefim ve iddiam yok ama bu organizasyona katılmaktan keyif duydum. Aslında yarışmaya oy veren ve katılan herkes karlı çıkacak. Blog yazarları yeni okuyucular kazanacak, blog okurları yeni bloglar keşfedecekler’ diyor.Gerçekten etkileyici ve cilalı sözler bunlar.
Bu tarz işleri düzenleyenler,tıklanma oranlarını artırmak ve daha fazla reklam geliri almak için ya da çok büyük olasılıkla mail adreslerinizi salı pazarında mangır karşılığı satmak için yapıyorlar.Yani,toplu mail adresi satışı yapan sitelere malzeme oluyor gariban email adresiniz.Bir süre sonra ise bolca spam mesajı yağmuru başlıyor tabi.
Organizasyonu düzenleyen akıllıbıdıklar öyle bir havaya girmişler ki,kendilerini eurovision tarzı bir yarışma sanıyorlar.Zaten Selçuk hoca’da yaptığı reklamda, işin içine heyecan katmak ve milletin popstar tarzı varoş yarışmalarına olan merakını bildiğinden,kendisini popstara katılmış gibi heyecanlı hissettiğini yazmış.Gerçekte,birincisinin önceden belli olduğu bu tarz organizasyonlarla ilgili bir çok bilgi var internette.Verdikleri gaz muhteşem doğrusu,adrenalin tavan yapıyor.Heralde birincilik ödülü olarak da zavazingo veriyorlar çünkü bunuda açıklamamışlar,havada kalmış.Ödül ile ilgili bilgi almak istediğinizde ‘çok yakında açıklanacaktır’yazısıyla karşılaşıyorsunuz.Kim katıldığı yarışmanın ödülünü bilmek istemez ki,hemde kayıt süresi biteli neredeyse bir hafta olmasına rağmen.Duyurunun sonuna;ödül gecesine mutlaka gelin,gelmeyenler pişman olur şimdiden söyleyelim gibi heyecan yükseltici yazılar eklemişler.Anlatım tarzlarına bakınca,Altın portakal halt etmiş yanında.Büyük olasılıkla o gece,Amerika’da filmleri iflas etmiş ve para kazanmak için Türkiye’ye gelip özel kanalın birindeki Buzda dans yarışmasında jürilik yapmış olan Kevin Costner’da olacak ve Bill Gates’de kürsüye çıkıp birinciye aferim diyecek.Bakarsınız bu parıltılı gece için söyledikleri süprizlerin arasında ulusal kanal tv yayınıda vardır.
Ketenpericeler,belli ki taze mail adresi toplamak için bu yöntemi geliştirmişler.Ciddi görünmek için microsoftun logosunu bile kullanmaktan çekinmemişler.Toplu mail adresi satışı yapan siteler ellerindeki adresleri nasıl güncelliyor sanıyorsunuz?Siz dikkatli olun,böyle ne olduğu belli olmayan yarışma,tanıtım vs. tarzı işlerden uzak durun.Ancak herşeye rağmen merakınızı yenemiyor ve mutlaka bir defa denemeliyim diyorsanız,gerçek telefon numaralarınızı yazmadan ve hiç kullanmayacağınız bir mail adresi göndererek katılın.
Not: Kayıtlar geçen hafta bitmişti.Ancak bir açıklama yaptılar ve birkaç gün daha uzattılar.Anlaşılan istedikleri kadar katılım olmadı.Ödül ile ilgili bir açıklama ise halen yapılmadı.
Cem Akkılıç Onuncuköy
21Nisan2008
http://cemologyonuncukoy.blogspot.com/2008/04/blog-dlleri-aldatmacasi.html
* * *
http://blog.alivesitesi.com/blog-odulleri-yarismasi/

hamit tanınmış dedi ki...

bilgi için teşekkürlerr

Hakkımda

Fotoğrafım
İstanbul Teknik Üniversitesi, İşletme Mühendisliği bölümünden 1989 yılında mezun oldum. Sırası ile PEG A.Ş., Alboy A.Ş., Superonline A.Ş, Turk Nokta Net Ltd. Şti. (Turk.Net), Doğan Online (E-kolay) ve İksir A.Ş. (İxir) ve DorukNet'te farklı pazarlama yöneticiliği pozisyonlarında görev yaptım. Şu anda, Markethink markası altında bağımsız pazarlama yönetim ve danışmanlığı servisleri konusunda çalışmaktayım. Bana ulaşmak isterseniz, oner.serdar@gmail.com adresini kullanabilirsiniz.